Kan du vissla Annaaa, javisst kan du det


Låt mig få berätta för dig om Anna,

Anna är den som du vänder dig till om du vill ha ett exakt och korrekt svar på vad klockan i Singapore är just nu. Mig vänder du dig till om du vill ha ett analyserande och överdrivet svar på varför råttorna i vastastan är stora som krokodiler. 

Anna är den som vet mycket om det lilla som du vet lite om, t.ex. varför vattnet är bräckt, om det är hon- eller hanmyggan som suger blod, när sametinget inträffar och varför vår nuvarande granne är lustig. Hon har alltså ofta en svar på allt. Du kanske inte alltid förstår svaret men dina hjärnceller kommer iaf få sig en rejäl omgång.

Det hon fördriver tiden med just nu är att läsa engelsk gramatik om nätterna. Precis, det är så fantastiskt som det låter, eller anna tycker det iaf, hon blir tydligen lycklig av det. Anna studerar engelska på distans från en svensk högskola. Det här betyder att hon går upp mitt i natten tar på sitt headset och försvinner in i cyberrymden och försvinner tillbaka till Svealand för ett par timmar. När min väckarklocka ringer 07.00 kommer hon tillbaka till USA och tar över min varma sängplats, vilket betyder att jag tar över hennes kalla plats vid matbordet.

Hur gör du Anna glad? Om du vid något tillfälle tar upp något av dessa nedanstående ämnen kan jag garantera att du blir populär hos Anna, i alla fall för en stund.
Moppsar, dvärgar, (detta beyder om du hittar en dvärgmopps är lyckan gjord för Anna) periodiska systemet, coca cola samt ämnet sjömansblått.

Mycket finns att säga om Anna....t.ex att hon inte böjde sin kepsskärm en millimeter när hon var liten utan envisades med att ha den rak som en flugvinge....mer finns att säga men det får du allt fråga henne själv om. Det jag vet i alla fall är att jag är glad att hon är med mig i Heliga Barbro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0