Vilken blandning


Jag har den lilla tanten som är lika skrynklig som en välanvänd komsumkasse. Hon envisas alltid med att ha en blytung dramaten knuffandes framför sig. Hennes grej här i livet är att hitta saker, hon tar upp allt hon ser, även löv.

Jag har den lillla lilla mamman med sin lilla lilla lilla dotter som alltid är sena till skolan. De är i konstant rörelse och springer som små vesslor över gatan när det slår om till grönt.

Jag har mannen som sitter utanför tobaksaffären varje morgon och röker sin cigarett. Han ser ut att va en ganska trevlig prick som bara haft otur i livet. Han är den som säger "morning". Jag är den som ger nicken tillbaka.

Jag har mannen som tror han är hetere än hetaste stenen. Han tror att han är så het att man skulle kunna steka ägg på honom. Han jobbar med att riva upp gatorna för att sen fylla dem igen med cement.

Återigen. Välkomna till min vardag. Säg hej till dessa som jag möter varje dag på väg till skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0